Header Ads

Header Ads
Selamat Datang di Website www.suarabamega25.com " KOMITMEN KAMI MEMBANGUN MEDIA YANG AKURAT DAN BERMANFAAT BAGI MASYARAKAT " Alamat Redaksi Jl. Berangas KM. 2.5 No. 20 RT. 05 Desa Batuah Kotabaru Kalsel, Contact Mobile : 0812-5317-1000 / 0821-5722-6114.

Bertemu Rasulullah SAW Di Dalam Mimpi



Suarabamega25.com - Abah Guru Sekumpul M. Zaini Abdul Ghoni Memberikan Tatacara Adab Sebelum Tidur, kalau kita handak ditamui Rasulullah SAW sakalipun cuma dalam mimpi, ini amalannya kita malihat muka Rasulullah saw ni'mat nang paling besar didunia Kata Zaini ini amalannya,,

1. Satiap hari baca istighfar dan  shalawat sebanyak- banyak sehari minimal 70 x sehari. kita manusia ne satiap hari pasti badosa lawan tuhan. Dosa yang kada disengaja ataupun sengaja. jadi minta ampun dulu sama tuhan dan baca shalawat.

2. Sabalum guring,handaknya kita musyahadahkan Rasulullah saw hadir dihadapan kita,handak nyaman dirumah harus baisi foto/gambar maqomnya Rasulullah saw kita lihati gambar maqom Rasulullah saw seakan2 kita berada di Madinah dimuka maqom Rasulullah saw dengan mata tertutup.

3. Bacalah surah AL - Fatihah, hadiahkan lawan Rasulullah SAW.
4. Sabalum guring, batawasshul dulu lawan wali2,misalnya lawan Syaikh Semman atau datu Arsyad kalampayan.dengan berkat Syaikh Semman atau datu Arsyad kalampayan, Rasulullah saw hadir.

5. Qiyamul layl(shalat malam)sekalipun cuma 2 roka'at sudah cukup.do'anya shalawat kamilah 33x.

6. Jangan dibuka aib orang.simpan baik - baik
 aib orang sebagaimana kita menyimpan aib diri kita sendiri.

7. Berwudhu sebelum tidur.

jumlah 7 ini harus kita kerjakan satiap hari/istiqomah manggawenya Insya Allah kada dimatiakan kita didunia ini sebelum ditamui Rasulullah saw dalam jaga atau dalam mimpi.kadada ni'mat nang paling bagus kacuali malihat muha Rasulullah saw.
Kata Zaini, ilmu jangan disimpan sorangan.jangan engken lawan ilmu.ilmu bila dibariakan pasti bertambah.siapa nang manyambunyiakan ilmu maka kaina diakhirat parutnya ganal/bangkak.maka itu ilmu harus dibagi - bagi bukan untuk disimpan. Ujar sidin,siapa nang parnah tamimpi lawan Rasulullah saw atau batamuan langsung,maka hidupnya kada pernah sedih.pasti gembira terus.kadada masalah dalam hidupnya sekalipun bala dan musibah menimpa dirinya.

Catatan nasehat Guru M. Zaini  tahun 2003 dirumah beliau. Mudahan kita barataan jangan dimatiakan sabalum malihat muha Rasulullah saw dalam keadaan jaga atau dalam mimpi karena kita ummat sidin.sidin mangganang lawan kita.kita jua harus mangganang lawan sidin.
Mudahan berkat abah Zaini kita bisa bamimpi atau batamu lawan Rasulullah saw, amiin. K.H.Muhammad Zaini bin AbduL Ghani.
----------------------------------------------------
Sumber posting : Ahbab Muhammad

Tidak ada komentar: